Co daje bieganie? Poznaj fakty o bieganiu

Co daje bieganie?

W ostatnich latach można odnieść wrażenie, że bieganie stało się niemalże sportem narodowym Polaków, którzy coraz chętniej i częściej stawiają na aktywne spędzanie czasu.

Jeśli Ty również chciałbyś dołączyć do tego grona i zastanawiasz się jakie właściwie są zalety biegania oraz czy bieganie odchudza, to koniecznie zapoznaj się z treścią tego artykułu, w którym postaramy się wyjaśnić najbardziej frapujące kwestie.

Dlaczego warto zacząć biegać? – bieganie dla początkujących

Zacznijmy może od tego, że kluczem do osiągnięcia wymarzonej kondycji, poprawy samopoczucia oraz zrzucenia zbędnych kilogramów za pomocą biegania jest zachowanie odpowiedniej regularności z jaką wykonywane są treningi. Nawet jeżeli na samym początku będziesz miał chwile zwątpienia to zamiast się załamywać pomyśl raczej o pozytywnych skutkach większej aktywności fizycznej, które z pewnością pozytywnie wpłyną na codzienną jakość życia.

Myślisz, że to nie dla Ciebie? Nic bardziej mylnego – zalety biegania są znacznie większe niż mogłoby Ci się to wydawać. Ma ono bowiem ogromny wpływ na zdrowie i niejedną osobę już skutecznie uchroniło przed problemami z sercem, otyłością czy też np. wysokim ciśnieniem i cholesterolem.

7  zalet biegania świadczących o pozytywnym wpływie tej aktywności fizycznej

  1. Bieganie rano zapobiega otyłości i pomaga skutecznie zgubić nadprogramowe kilogramy 

Jeśli zastanawiałeś się kiedyś ile kalorii możesz spalić w trakcie godzinnego biegu to mamy dla Ciebie bardzo dobrą wiadomość! Godzinna przebieżka będzie ”kosztować” Cię nawet 650-900 kcal, co jest o wiele lepszym wynikiem niżeli jazda na rowerze, podczas której zazwyczaj spala się pomiędzy 400-500 kcal, czy też spacer, który plasuje się w tym porównaniu na ostatniej pozycji, gdyż pozwala spalić tylko 250-400 kcal. Jeżeli więc szukasz skutecznego sposobu na utratę niepotrzebnych kilogramów, to bieganie połączone z optymalnie dopasowaną dietą dla bogacza pomoże Ci skutecznie się ich pozbyć.

To jednak nie koniec dobrych informacji! Decydując się na trening interwałowy nie tylko rozkręcisz swój metabolizm, ale również będziesz spalał tłuszcz nawet przez kilka godzin po ukończeniu treningu. Tak więc na pytanie „Czy bieganie odchudza?” istnieje tylko jedna odpowiedź: Jak najbardziej! 🙂

  • Poprzez bieganie jesteś w stanie usprawnić pracę serca

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zmniejszenie ryzyka chorób serca, które niestety dotykają coraz większą część naszego społeczeństwa jest właśnie codzienny jogging. Dzięki regularnemu ćwiczeniu na bieżni do biegania czy też tego typu aktywności w terenie jesteś w stanie obniżyć ryzyko wystąpienia ew. chorób aż o połowę. Wszystko to za sprawą obniżenia ciśnienia krwi oraz tętna spoczynkowego, jak i regulacji poziomu na jakim znajduje się cholesterol. Nie ma znaczenia czy jest to bieganie rano, wieczorem czy w trakcie dnia – możesz być pewien, że dojdzie do obniżenia LDL i podniesienia HDL.

  • Biegając wzmacniasz mięśnie i rzeźbisz ciało

Do efektów regularnego biegania możemy zaliczyć również poprawę wyglądu sylwetki – jest to bowiem rodzaj aktywności fizycznej, podczas której pracuje całe ciało, zarówno nogi i pośladki, jak i ramiona oraz brzuch. Jeżeli więc nie przepadasz za siłownią i wolisz raczej ćwiczyć solo, ale wciąż marzysz o jędrnym i wymodelowanym ciele, to bieganie sprawdzi się w tej sytuacji idealnie.

Pamiętaj, że wszystko leży tak naprawdę w Twoich rękach – regulując tempo biegu oraz pokonując kolejne przeszkody nie tylko zmuszasz ciało do większego wysiłku, ale również je modelujesz.

  • Dzięki bieganiu możesz zapomnieć o cukrzycy 

Cukrzyca typu II, której przyczyną jest otyłość, nadwaga oraz brak dostatecznej aktywności fizycznej obecnie zasługuje na mino choroby cywilizacyjnej, z którą co gorsza zmagają się coraz młodsze osoby. Naturalnym lekarstwem, które pomoże Ci zapobiec tej chorobie jest właśnie bieganie, które połączone z właściwą dietą dla biegacza odżywi nie tylko Twoje ciało, ale również umysł.

  • Bieganie poprawia wydolność organizmu i polepsza ogólne samopoczucie   

Zadyszka po wejściu po schodach? Brak tchu podczas noszenia zakupów? Zmęczenie i złe psychiczne samopoczucie? Dzięki bieganiu wszystkie te kwestie staną się przeszłością. Do pozytywnych efektów biegania możemy bowiem zaliczyć również lepszą wydolność organizmu oraz poprawę funkcjonowania układu oddechowego i tym samym zwiększenie pojemności płuc, dzięki czemu codzienne wymagające wysiłku czynności staną się o wiele prostsze, a zadyszka przestanie Cię całkowicie dotyczyć.

  • Nie wymaga specjalistycznego, kosztownego sprzętu  

Zarówno rozgrzewka przed bieganiem, jak i sam trening nie wymagają od Ciebie specjalistycznego, kosztownego sprzętu. Tutaj Ty ustalasz reguły i plan działania – Ty wybierasz porę w jakiej ćwiczysz, dystans jaki pragniesz pokonać oraz otoczenie w jakim zamierzasz biegać. Biegać możesz dosłownie wszędzie, a do efektywnego treningu wystarczą Ci porządne, odpowiednio dopasowane do rodzaju Twoich stóp buty oraz motywacja, która z pewnością zaprowadzi Cię na szczyt jeżeli tylko zachowasz swoją silną wolę.

  •  Bieganie redukuje stres i ułatwia zasypianie

Stres w pracy? Nadmiar obowiązków i brak chwili dla siebie? W takich warunkach bardzo łatwo o wypalenie zawodowe oraz złe samopoczucie, dlatego też warto postawić na aktywność, która pozwoli Ci odetchnąć pełną piersią i choć na chwilę oderwać myśli od problemów oraz spraw zawodowych. W tejże roli świetnie sprawdzi się jogging, który nie tylko zapewni Ci optymalne dotlenienie organizmu, ale również uspokoi zszargane nerwy i pomoże odnaleźć wyjście z sytuacji.

Jeszcze jedną zaletą biegania jest fakt, że to właśnie za jego pomocą znikają wszelkie problemy związane z bezsennością, a także dochodzi do polepszenia jakości snu. Jednakże aby organizm miał wystarczającą ilość czasu na regenerację rozgrzewka przed bieganiem wraz z treningiem właściwym muszą odbywać się maksymalnie 3 godziny przed spaniem. Osobom, które szukają efektywnego zamiennika dla porannej kawy gorąco polecamy bieganie rano, które dostarczy znacznie więcej energii niż kofeina i sprawi, że będziesz gotowy na wyzwania jakie szykuje dla Ciebie nadchodzący dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Close

Starsze posty

Przeczytaj poprzedni wpis:
Buty do biegania – przegląd modeli 2020

Zastanawiasz się, jakie buty do biegania wybrać? W roku 2020 na rynku pojawiło się kilka modeli, na które warto zwrócić uwagę. Przeczytaj poniższe zestawienie, aby kupić najlepsze buty do biegania!...

Zamknij