Jak zacząć biegać?

Bieganie to obecnie jedna z najpopularniejszych i najczęściej wybieranych aktywności fizycznych. Jest to spowodowane całym mnóstwem pozytywnych efektów, jakie bieganie przynosi zarówno naszemu zdrowiu, kondycji, jak również samopoczuciu. Jednak wiele osób boi się zacząć, ponieważ jedyne, z czym im się kojarzy bieganie to duży wysiłek oraz zmęczenie. Nic bardziej mylnego! Takie osoby najzwyczajniej w świecie nie wiedzą jak robić to poprawnie! Oto kilka wskazówek.

Zalety biegania

Przede wszystkim należy zacząć od zalet, jakie gwarantuje nam bieganie, bo to zdecydowanie największa motywacja. Jeśli chodzi o aspekty wizualne, sprawia, że spalanie tkanki tłuszczowej jest znacznie szybsze, a efekty bardziej widoczne, gdyż dodatkowo pięknie modeluje sylwetkę. Równie ważne są oczywiście aspekty zdrowotne, a tych też jest sporo – zwiększenie wydajności organizmu oraz obniżenie tętna i ciśnienia, to tylko niektóre z nich. Kolejną niezwykle istotną kwestią jest poprawa samopoczucia, a także widoczny przypływ energii. Mówi się, że bieganie to jeden z najskuteczniejszych leków na depresję, bo właśnie wtedy możemy oczyścić nasz umysł, wsłuchać się w swoje myśli i zastanowić się nad ważnymi sprawami. Udowodniono również, że bieganie wytwarza hormon szczęścia, który ma mocniejsze działanie niż morfina! Gdyby tego było mało, dużą zaletą biegania jest fakt, że może to robić każdy, zawsze i wszędzie. Nie musisz być profesjonalnym sportowcem, posiadać wcześniejszego przygotowania, ani drogiego sprzętu. Tak naprawdę wystarczą dobre buty do biegania, trochę przestrzeni oraz własne chęci.

Najważniejsze kwestie

Zaczynając naszą przygodę z bieganiem, wcale nie musimy od razu wydawać fortuny na ubrania z najwyższej półki czy profesjonalne gadżety do pomiaru parametrów. Jedynym wydatkiem będą buty do biegania, a jeśli później złapiemy bakcyla, możemy umilać sobie nasze hobby nowymi, profesjonalnymi drobiazgami. Jeszcze zanim zaczniemy pierwsze bieganie, kluczowe jest wyznaczenie sobie celu, które będzie nas motywował i napędzał do treningów. Może to być zrzucenie kilku kilogramów, poprawa kondycji lub odnalezienie spokoju w głowie. Gdy już wiemy, czego chcemy, należy pamiętać, żeby uzbroić się w cierpliwość, bo w końcu początki zawsze są najtrudniejsze, ale z czasem będzie tylko lepiej.  Ważne jest też dopasowanie pory biegania do własnych preferencji. Nie każdy jest rannym ptaszkiem i zmuszanie się do zrywania z łóżka o świcie będzie jedynie zniechęcać. Może to być także zaraz po pracy lub wieczorem, nie ma złej godziny, jeżeli tylko odpowiada ona Tobie. Co jeszcze? Zdecydowanie rozsądek w jedzeniu i piciu. Przed bieganiem należy zjeść posiłek, który doda nam energii, natomiast po wysiłku trzeba dostarczyć składników, w tym białka, które pomogą w regeneracji mięśni.

Rozgrzewka

Tak jak i w każdym innym sporcie, tak i w bieganiu ważnym elementem jest rozgrzewka. Nie wolno zapominać o odpowiednim przygotowaniu naszego ciała przed treningiem, ponieważ tylko w ten sposób unikniemy kontuzji oraz urazów. W przypadku biegaczy szczególnie ważne jest rozciąganie, które wzmacnia i rozluźnia mięśnie, poprawia ukrwienie, a także pozytywnie wpływa na technikę biegu.

Skoro już wiesz, w jaki sposób zacząć, nie pozostaje Ci nic innego, jak wstać, ubrać się w wygodne ubrania oraz buty i oczywiście iść pobiegać!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Close

Starsze posty

Przeczytaj poprzedni wpis:
adidasy damskie
Sportowe adidasy

Jeszcze do niedawna były obowiązkowym wyposażeniem treningowym i obuwiem, które zakładaliśmy wyłącznie do biegania. Jednak zarówno marki modowe, jak i miłośnicy wygody pokochali sportowe adidasy i z chęcią wykorzystują je...

Zamknij