Najczęstsze kontuzje u biegaczy. Jak im zapobiec?

Shinsplints

kontuzje biegaczy shinsplints
źródło: www.prevention.com

Dolegliwość, która jeszcze nie doczekała się polskiej nazwy. Wiąże się z bólem przyśrodkowej części kości piszczelowej. Uraz pojawia się w wyniku dużego napięcia mięśni oraz częstych mikrourazów dotyczących mięśnia piszczelowego tylnego czy zginacza długiego palców.

Shinsplints najczęściej występuje u poczatkujących miłośników biegania oraz u biegaczy, którzy wracają do treningów po dłuższej przerwie.

Jeśli zaobserwuje się ból, należy ograniczyć bieganie. W późniejszym etapie trzeba zwiększać stopniowo liczbę pokonywanych kilometrów. Najlepszą opcją jest zwiększanie kilometrażu o 10% w skali tygodnia. Podczas walki ze shinsplints można korzystać z pływania lub jazdy na rowerze , by nie dopuścić do pogorszenia formy.

W leczeniu shinsplints wykorzystywana jest tak zwana terapia tkanek miękkich, polegająca na głębokim uciskaniu tkanki. Specjaliści ostrzegają, że proces leczenia może być dość bolesny. Wobec tego warto też wziąć pod uwagę ochładzanie bolesnych okolic oraz przyjmowanie leków przeciwbólowych.

Zapobieganie: by uniknąć shinsplints należy unikać pokonywania zbyt dużej liczby kilometrów w zbyt krótkim czasie, szczególnie, kiedy jest się początkującym biegaczem lub wraca się do aktywności biegowej po długiej przerwie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Close

Starsze posty