Q&A Biegaczy

  1. Dlaczego bolą mnie kolana?
    • Niestety biegacze są narażeni na bóle kolan i bioder. Bardzo często wynika to z braku równomiernego rozłożenia sił organizmu. Przez to rzepka pracuje nieprawidłowo. W efekcie odczuwany jest dyskomfort. Żeby zapobiec tego typu problemom, można wykonywać dodatkowe ćwiczenia, jak pływanie, jazda na rowerze lub treningi wytrzymałościowe.
  2. Ile razy dziennie powinien jeść biegacz?
    • Biegacz powinien jeść 4-5 razy dziennie plus dwie przekąski, co pozwoli na realizację zapotrzebowania.
  3. Co usunąć z diety żeby schudnąć?
    • Najlepiej pozbyć się przetwarzanego jedzenia. Nadal trzeba jeść kilka razy dziennie, ale lżejsze potrawy.
  4. Jak zregenerować się po biegu?
    • Wystarczy zjeść lekkostrawny posiłek w czasie 30 min od treningu. Troszkę później wystarczy spożyć pełnowartościowe danie.
  5. Czy podczas biegu można używać żele?
    • Wszystko zależy od dystansu, jaki mamy przebyć – maraton/półmaraton mogą się przydać, bo nie ma czasu na posiłek. Jednak żele mogą być źle tolerowane dlatego warto wcześniej przetestować dostępne produkty.
  6. Ile przed treningiem nie jeść?
    • Pełnowartościowy posiłek warto zakończyć 3h przed treningiem. Ostatnie przekąski porzuć na 30 min przed startem.
  7. Co zjeść przed bieganiem?
    • Przed samym biegiem warto zjeść przekąskę węglowodanową, jeśli występują u Ciebie skoki cukru dodaj do niej trochę tłuszczów roślinnych (np. orzechy).
  8. Ile razy w tygodniu powinno się biegać?
    • Prawda jest taka, że każdy człowiek jest inny i wiele zależy od genetycznych uwarunkowań. Podobnie, jak  ze wszystkimi ćwiczeniami warto robić przerwy na regenerację. Właśnie w czasie odpoczynku buduje się tkanka mięśniowa.
  9. Jak mierzyć prędkość krokową?
    • Rozpocznij od 10-cio minutowego truchtu, następnie biegnij swoim tempem i policz ile razy w ciągu minuty Twoja stopa dotyka ziemi. Pomnóż wynik przez 2. Wynik to Twoja prędkość krokowa.
  10. Jak biegać szybciej?
    • Nie od razu będziesz biegać zawodowo. Co tydzień sprawdzaj swą prędkość krokową, po czym staraj się robić mniejsze kroki szybciej.
  11. Jak opanować oddech podczas biegania?
    •  Najważniejsze to praca nad wdechem i wydechem – wdech powinien odbywać się przez nos oraz być dwa razy krótszy niż wydech. Dzięki temu można opanować sytuację. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na oddychanie z użyciem brzucha. To znaczy przy wdechu napełnia się brzuch a nie klatka piersiowa.